2009. november 14., szombat

H1N1 hisztéria avagy Oltassunk? Ne oltassunk!


A mai bejegyzést a düh szülte. Hetek sőt hónapok óta megy a hisztéria az új influenzával kapcsolatban. A szombat reggeli keresztapám által tett látogatás tette be végleg a kaput nálam a témával kapcsolatban. A héten ő volt a negyedik, aki úgy érezte kötelessége megróni engem a felelőtlenségemért, mert azon az állásponton vagyok, nem oltatom be Csongort a H1N1 ellen. Miután minden érvemre igazat adott, már nem volt neki sem más a tarsolyában, mint az érzelmi terror. De mi lesz, ha ... Én nem tudnék élni a lelkiismeret furdalással-mondta. Hát, megmondom őszintén, csúnyákat gondoltam magamban.
Az érveim amúgy a következők voltak:

-Az influenza járvány közepén, nem gyengítem le egy kisgyerek szervezetét hetekre.

-Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy erősítsem az immunrendszerét.

-Sokat vagyunk friss levegőn, szellőztetünk, sokat mosunk kezet, sós vízzel öblögetünk szájüreget, orrot egyaránt.

-Alig pár hónapig tesztelt, ismeretlen szert nem adatok be még magamnak sem, nemhogy a gyerekemnek. Amúgy olyan vírustörzsből vonták ki az ellenanyagot, amelyet 1930-ban izoláltak. Hát ennyire új típusú ez az influenza.

-Hiszek abban, hogy nem hoztam rossz döntést.

Bár függetlenül attól, hogy jó-e vagy sem a döntésem, mégiscsak döntés és az enyém. Kéretik tiszteletben tartani. Itt nem arra gondolok, hogy senki meg ne merjen kérdezni a témával kapcsolatban, de fogadják el a válaszomat anélkül, hogy rám zúdítanák saját félelmeiket. Nekem megvannak az enyémek. Az bőven elég nekem.
Amúgy én sem bombázom a magukat beoltatókat, hogy micsoda hülyeség felülni a tömeghisztériának, mikor a JPE-re (Józan Paraszti Eszünkre) hallgatva kéne csak végig gondolni mit teszünk és miért. Én nagyon sajnálom azokat akik belehaltak már az influenzába, ez minden család személyes tragédiája. De a "sima" influenzába hányan halnak meg évente? Hány iskolát, óvodát záratnak be minden évben a járvány miatt?
Hol van szó arról, hogy mit tegyen az aki nem akarja beoltatni magát, de beteg sem szeretne lenni? Sehol!
Mert azzal nem lehet nagyot szakítani.
Kikérem magamnak, hogy pánikban tartsanak azért , hogy ismeretlen, 2-3 éve létező cégecske kőgazdagra  kereshesse magát, kihasználva az emberi butaságot, a haláltól való félelmet. Félre értés nem essék, én sem szeretnék senkit elveszíteni, magamat se, de nem fogok félelemben élni. Megteszek minden ésszerű óvintézkedést. Ennél többet azonban nem vagyok hajlandó. Ha ettől bárki felelőtlennek tart, hát állok elébe.
Huh... hát, ennek ki kellett jönnie!

1 megjegyzés:

viragszedo írta...

mélyen egyetértek!