2011. február 11., péntek

Mester és mester

A fűtőtestünk már jó ideje olyan hangokat produkál, mintha a Niagara csobogna benne. Elég idegesítő, főleg éjszaka. Gázszerelő ismerősünk nincsen, én meg utálok csak úgy felhívni idegeneket, ezért húztam-halasztottam a javíttatást. De már annyira zavaró volt, hogy muszáj volt megcsináltatni.
Vettem egy nagy levegőt, elővettem a Kisokost és tárcsáztam.
Az első mester viszonylag korrekt volt, de csak viszonylag. Közölte, hogy természetesen meg tudja szüntetni a problémát 45 e ft+áfába fog kerülni. Hogy mi a probléma, azt nem mondta. Mondtam neki, hogy ezt egyeztetnem kell, majd jelentkezem.
A következő "mester" Simon Ernő viszont teljesen kiverte nálam a biztosítékot. Miután elmondtam neki is a jelenséget, ő is kb 50 ezres nagyságrendet mondott. Mondtam ezt meg kell beszélnem, ugyanis nem számítottam ekkora tételre. Erre nekem esett, hogy akkor minek telefonálgatok, döntsem el akarom-e a javítást és utána hívogassam. Már éppen mondani akartam valamit, de letette. Annyira megdöbbentett ez a gyökér viselkedés, hogy elbőgtem magam. Aztán tárcsáztam újra, hogy megmondjam neki a magamét, de aztán végül letettem. Miféle szolgáltató az ilyen? Na, ezért utálok bármilyen mesterembert keresni.
Már-már beletörődtem, hogy csobogó patak mellett fogom álomra hajtani fejecskémet, de úgy gondoltam azért teszek még egy próbát.
Felhívtam egy harmadik számot is. Mindenre felkészülve előadtam neki a gondomat, mire elmondta, hogy ha visszább tekerem a fűtőtest szelepét, akkor jó eséllyel megoldódik a gond. Mondta is a jelenség nevét, csak nem jegyeztem meg. És láss csodát. Már alig hallatszik valami hang. Én az ilyen embert nevezem mesternek. Aki akar segíteni, nem csak lehúzni. Ha valami gond lesz biztosan őt fogom hívni.

Nincsenek megjegyzések: