2009. április 30., csütörtök

A kis csillagász


Mivel ezen a héten nem mentünk bölcsibe, az egyik délelőtt amikor Csongi már jobban volt elmentünk az IKEA-ba, néhány játéktárolót venni. Miután végigjártuk -persze rohanva és nem az én akaratomból - az áruház minden zegzugát, leültünk az étteremben, mert Csongi éhes is volt, szomjas is. Körülöttünk nyugdíjas nénik és bácsik, kismamák kisbabákkal, tárgyaló üzletemberek(de lehet, hogy biztosítási ügynökök, gyanútlan ügyfeleikkel) ültek. Miközben a srác falatozott teljesen váratlanul megszólalt, hogy:" A Merkúr, a Vénusz, a Föld, a Mars, a Jupiter, a Szaturnusz, az Uránusz, a Neptunusz, a Plútó és a ragyogó csillagok." Majd hozzátette:"A Szaturnuszra nem lehet leszállni, sűrű ködből van." Körülöttünk teljes döbbenet. Én szerényen mosolygok. Egy néni megkérdezte."Hány éves a kisfiú?" Ismét szerény mosoly:"Kettő múlt." Azt csak gondolatban tettem hozzá, hogy fél évvel és még egyszer bezsebeltem az elismerő pillantásokat.
Ezt egyszer már az apjával is eljátszotta. Ő ugyancsak döbbenten pislogott, majd megkérdezte:Te is hallottad? Aztán persze hamar leesett neki, hogy nem a kis zseni tört elő a gyerekből(még :)), hanem az egyik Bogyó és Babócából idéz. Ez egy gyakori jelenség Csonginál. Mondhatni egész nap meserészleteket, versrészleteket, mondókákat motyog magában, de a fent említett két alkalomkor tuti volt az időzítés.

4 megjegyzés:

mágika írta...

Egy zseninek azzal is tisztába kell tenni, mikor adjon hangot a zsenialitásnak :)

Békési-Gulyás Bori írta...

Hát, igen. Azt pedig elfelejtettem hozzáírni, a sztorihoz, hogy amikor írtam e bejegyzést, a gugliban kerestem rá a Naprendszer bolygóira, mert fejből nekem nem ment.

Mizo írta...

Hát én konkrétan ettől úgy néztem volna a gyermekre, mint aki az erdőn mókust lát gatyában!!!!!:-))
Pedig nem gondolom, hogy buta és műveletlen lennék, de ez azé már valami!!!!!!!:-))))
Énisénisénis akarok ilyen onokát!!!!!:-))))

Békési-Gulyás Bori írta...

Hát, én is marha büszke voltam, bár csak a mázlin múlt, hogy nem a bocibocit kezdte el. Az nem lett volna kunszt.
Amúgy a Bogyó és Babóca meséket jó szívvel ajánlom, szerintem nagyon jó kis történetek.