2009. május 15., péntek

Mindenféle ömlesztve

Tegnap éppen arról beszélgettem anyámmal, hogy Csongit nem nagyon viselte meg a bölcsőde. Ma reggel is már ő siettetett engem, hogy induljunk végre. Volt ugyan kb. fél perces "Én már nagyfiú vagyok, nem kell bölcsibe járnom. Ugye Anya?", de aztán beszaladt, integetett és már ott sem volt.
Tegnap este gondoltam levágom a körmét, mert már biztos hosszú, amikoris észrevettem, hogy tövig le van rágva mind. Úgy tűnik a bölcsi azért mégis hatással volt rá. Most nem tudom, hogy mit tegyek. Folyton szólongassam, hogy ne rágja, vagy csak vegyem ki a szájából a kezét? Kenjem be keserű lakkal? Ha sokat beszélek róla, félek csak jobban odaterelem a figyelmét. Eléggé tanácstalan vagyok. :( Persze a bölcsiben is egyből szóltam, hogy figyeljenek rá és ne hagyják.

Más. Tegnap egyszer csak ezt hallom:"Ojjba vágom azt a brigantit aki ejtöjte a Citjoenem jámpáját amit a Hunyadi Katitój kaptam."  :)))
Egy alkalommal Katiéknál voltunk és kapott egy kis autót aminek később az egyik lámpája eltört. Ez nagyon elszomorította Csongit és mindenáron azt akarta tudni, hogy hol van a lámpa. Az apja pedig azt mondta neki, hogy egy briganti törte és vitte el. Ez kb. 3 hónapja volt. Amúgy pedig az összes játékáról-főleg az autókról- kiköveteli, hogy mondjuk meg kitől kapta és ezt számon is tartja. Így is keresi őket. Például:"Hoj van a Mercedesem amit apátój kaptam?", és így tovább. Az orrba vágás pedig a mamától(anyámtól) ered, aki, ha Csongort megcsípi egy szúnyog, vagy csak gondol rá :), akkor közli vele, hogy menjen innen, mert orrba vágja. Remélem a gyerek ezt a gyakorlatba nem fogja átültetni, ha valaki nem megy arrébb.

Más. Az össze-vissza időjárás engem is össze-vissza zavar. Ma hazafelé jövet ki akartam nyitni az autót de nem tudtam. Nyomkodtam a gombokat, forgattam a kulcsot a zárban, szentségeltem, hogy biztos az elem kimerült. Gondolkodtam mit tegyek. Egyszer csak feltűnt, hogy nekünk nem ilyen gyerekülésünk van. A többi asszem kitalálható. A mi autónk 20 méterrel hátrébb állt. Még jó, hogy nem jött  a gazdája, hogy mit is csinálok tulajdonképpen.

A legvégére hagyom a számomra legnyomasztóbbat. Hétfőn a leendő elsős osztályom szülői értekezletét kell megtartanom. 20-30 kisgyereket bármikor és bármeddig elnavigálok, sőt a nagyobbak sem tudnak zavarba hozni. De szülőkkel szemben állni már más tészta. Előre utálom! Nem akarom! Jaj!

1 megjegyzés:

mágika írta...

Rá, se ránts a szülők is utálják :)
Ha nem lenne minden osztályba egy-két fontoskodó sokeszejobbantudja mindent tudni akarok anyuka, tíz perc alatt le lehetne tudni minden összejövetelt. Ha nagyon idegesítenek gondolj csak nyugodtan arra, hogy a gyerekeinek jó eséllyel több eszük, és fejlettebbe viselkedés kultúrájuk van.