2010. január 11., hétfő

Megint halál

Csak azért írok megint a témáról, mert leginkább engem nyomaszt. Talán tisztulok így én is a témában. Szóval még mindig előkerül a téma, hogy mikor halunk meg, milyen színűek leszünk ha meghalunk, ki fog lakni a házunkban ... és így tovább. De ami durva volt, az a minap történt. Sírásra ébredek, arra, hogy Csongi hív. Átszaladok hozzá, hát ott kuporog az ágya sarkában és zokog. Kérdezgetem, mi a baj, mire nagy nehezen kiböki:"Azért sírok, mert haldoklom!" Nem kívánom senkinek, hogy azt érezze amit én ott és akkor. Persze, tudom, hogy nem haldoklik, mégis borzasztó volt ezt hallani, főleg az ő szájából. Még ugyanazon az éjszakán megismétlődött az eset, csak akkor azt mondta azért sír, mert meg mindjárt fogunk halni.
Tanácstalan vagyok. Látom, hogy foglalkoztatja ez a téma. Valószínűnek tartom, hogy nem tud mit kezdeni a fogalommal, én pedig nem tudom megmagyarázni neki a megmagyarázhatatlant. Nem tudom mit kéne tennem. Csak azt tudom, hogy amikor ilyesmit hallok az ő szájából az olyan mintha én is meghalnék egy kicsit.
Hogy ne legyen olyan nyomasztó ez a post egy kis vidámság a végére. Betegsége alatt keveset evett, viszont sok limonádét kapott jó cukrosan. Egyik nap éppen összebújtunk a takaró alatt mikor Csongi így szól:"A limonádé jobb mint a ciciölelgetés!" :)))

3 megjegyzés:

mágika írta...

Megértem, hogy kiborít. Ez annyira necces téma, úgy elmagyarázni, hogy ne féljen-aggódjon folyamatosan, de azért az igazat mondjad neki...
Nem emlékszem pontosan, de mintha lett volna valami könyv (a mesekönyv kicsit morbidan hangzik a témában, de valami olyasmi) ami ezzel foglalkozott a kicsik szintjén.

H. Mária írta...

Nagyon aranyos Csongi. Szeretem nézegetni a párod oldalát is. A probléma nem is kicsi, amivel most szembe kerültetek. Kicsi még Csongi, hogy így ilyen dolgokkal, ilyen mélyen foglalkozzon. Talán hallotta valakitől? Nem az én tisztem segíteni, pedig rettenetesen szeretnék. Ezért csak egy szakembert tudnék ajánlani, akit itt meg is találsz. www.gyerekmesek.blogspot.com EZ a blogja, de van egy másik is:
www.gyerekpszichologus.hu
mivel blogos és három gyerekes anya, ráadásul pszichológus is, ezért javasolnám őt. Ha címet cseréltek, vagy telefonszámot talán többet tud részetekre nyújtani. A blogosok úgy vettem észre, hogy összetartóak és segítségükkel már több jó információt lehetett kapni. Szeretném, ha rendbe lenne Csongi, mert egy cuki gyerek, csodálatos szülőkkel. :)

iri írta...

Szivelyesen ajanlom ezt az oldalt,ha tobbet megtudtok a halalrol(ami az elethez tartozik)talan nem lesz tabu ez a tema s a gyerekeket is fel lehet vilagositani,hogy ne feljen a halatol!
http://www.baptista.hu/kemer/tanitas/mp00.html